Kundservice - Frågor och svar | Alva

Kundservice

Ligg inte sömnlös - vi hjälper dig

info@alvalinen.se

Mejla oss gärna om du behöver hjälp eller har frågor.

010 - 138 90 20

Det går även bra att nå oss via telefon.

Vanliga frågor och svar

Hur spårar jag mitt paket?

Du får ett e-post med en spårningslänk så snart din order lämnat vårt lager. Dubbelkolla även din skräppost, ibland kan e-posten hamna där. Om du inte hittar det så kontakt oss på info@alvalinen.se så hjälper vi dig.

Varför har jag inte fått min orderbekräftelse?

Om du inte fått din orderbekräftelse så dubbelkolla om den har hamnat i skräpposten. Finns den inte där så kontakta oss. Ibland beror det på att någon bokstav i e-postadressen blivit fel eller att ordern inte gått igenom systemet korrekt.

Kan jag ångra mitt köp?

Du kan ångra ditt köp oavsett anledning inom 60 dagar från det du mottagit varan. Vill du ångra ett köp innan din order har hunnit lämna vårt lager så ring oss omgående på 010-138 90 20. Har du lagt din beställning på helgen eller efter vår stängningstid kan du kontakta oss på info@alvalinen.se

Vad betyder Alvas Sov-gott-garanti?

Det betyder att du kan sova i våra sängkläder i 60 nätter från det datumet du mottog dem. Om du inte är nöjd så returnerar du dem och får pengarna tillbaka. Vi vill att du ska vara 100% nöjd.

Hur gör jag en retur?

Allt som behövs för en retur finns i ditt paket:

  1. Fyll i returblanketten och lägg tillbaka varorna.

  2. Sätt den medföljande fraktsedeln över den gamla.

  3. Lämna paketet hos närmaste postombud och spara kvittot.

Återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi har mottagit returen. Om du inte har kvar returblanketten eller följesedeln du fick vid leverans så kontakta oss så hjälper vi dig.

När och hur skickas min faktura?

Om du har valt faktura 14 dagar skickas fakturan via e-post när varorna lämnat vårt lager. Om du saknar din faktura kan du kontakta oss på info@alvalinen.se eller logga in på Mitt Klarna.

Vid delbetalning skickas första fakturan med brev och kommer i mitten av den efterföljande månaden som köpet genomfördes. Till exempel – första fakturan för köp gjorda under januari, kommer i mitten av februari.